Bel-Boyun Fıtığı

Fıtık, vücudun herhangi bir organı yada yapının olması gereken anatomik sınırların dışına taşmasıdır.  İlerleyen yaş, disk dokusunun sağlıklı beslenememesi, yanlış hareket sonucu meydana gelebilir.  Kadın ve erkeklerde yaygın olarak görülen  fıtık, bel ve boyun bölgesinde daha sık meydana gelir.

Bel- Boyun Fıtığı Nedir?

Halk arasında fıtık olarak bilinen herni, herhangi bir organın yada yapının durması gereken yerin dışına çıkması, taşmasıdır. Omurga üzerinde omurlar bulunur. Bu omurlar birbirine diskler sayesinde bağlıdır.  Bu diskler jel benzeri yapıya sahiptir. Bir nevi yastık görevi görerek omurganın hareket etmesini sağlar.

Farklı nedenlerden ötürü diskler hasara uğrar ve olması gereken yerden çıkar ve sinirlere doğru kayar. Bu durum sonucu fıtık oluşur.

Bel ve boyun bölgesinde sıklıkla görülen bu hastalık, boyun, kol, bel ve bacak bölgelerinde bazı şikayetlere neden olur.

Bel-boyun fıtığı, günlük yaşamın konforunu düşüren bir şikayettir. Mutlaka tedavi edilmesi gerekir. tedavi edilmeyen bel- boyun fıtığı daha ciddi sorunlara neden olabilir.

Boyun fıtığı nedir?

Boyun bölgesinde 7 adet omur vardır. Bu omurların arasında bulunan diskler boyunun hareket etmesini sağlar. Omurlar arasında  arasında bulunan disklerin hasara uğrayarak dışarı taşması ve sinirlere baskı yapması sonucu boyun fıtığı (servikal disk)  meydana gelir.  Boyun fıtığı sonucu kol bölgesinde uyuşma, ağrı, güç kaybı gibi şikayetler oluşur.

Bel fıtığı nedir?

Toplumda bel fıtığı olarak bilinen lomber disk hernisi, omurga üzerinde yer alan omurlarda meydana gelir.  Omurgalar arasında bulunan omurların aşırı zorlanması sonucu olması yerden omurilik kanalına doğru taşması sonucu oluşur. Bel fıtığı toplumda en sık görülen şikayetlerden biridir. Çoğunlukla bel bölgesinde olan son iki diskte oluşur. Bunun sonucu bacaklara ağrı, uyuşma gibi şikayetler yaratır.

Bel-Boyun Fıtığı Neden Olur?

Bel- boyun fıtığının birçok farklı nedenleri vardır.  İlerleyen yaş, yanlış yapılan hareket, ağır iş temposu bunlardan birkaçıdır. Bel-boyun fıtığının başlıca nedenleri şunlardır:

Bel fıtığı nedenleri

• İlerleyen yaş yada başka nedenlerden dolayı disk dokusunun sağlıklı beslenememesi,

• Hareketten uzak yaşamak,

• Sigara gibi kötü alışkanlıklar,

• Obezite,

• Ağır çalışma koşulları,

• Kaza sonucu oluşan travma,

• Yanlış oturuş pozisyonu,

• Ani ve ters hareket yapmak,

• Uzun süre bilgisayar başında oturmak,

• Genetik faktör olarak, eklem hassasiyeti,

• Sık yapılan itme hareketi,

• Kabızlık, kusma,

Bel fıtığının başlıca nedenleri arasındadır.

Boyun fıtığı nedenleri

Boyun fıtığı da bel fıtığı gibi toplumda sıkça görülen bir hastalıktır.  Boyun fıtığı genellikle 20 ila 40 yaş arası daha sık görülür.

Boyun fıtığının başlıca nedenleri şunlardır:

• Ağır yük kaldırma,

•  çok fazla itme hareketi yapma,

• Trafik kazası gibi kazalar sonucu oluşan travma,

• Yüksekten düşme,

• Yanlış duruşta uzun süre oturma,

• Uzun süre cep telefonuna bakma,

• Uzun süre bilgisayar, tablet gibi eşyalara bakma,

• Bilgisayar ve tabletleri göz hizasından aşağıda tutarak kullanma,

Boyun fıtığının başlıca nedenleri arasında yer alır.

Bel-Boyun Fıtığı Belirtileri Nelerdir?

Bel fıtığı, cinsiyet ve ya yaş ayırt etmeden herkeste görülebilir.  Fıtıklaşmış diskin konumuna göre, bel, bacak, kol ağrıları, uyuşma, güç kaybı bel-boyun fıtığı belirtileri arasında yer alır.

Bel fıtığı belirtileri nelerdir?

Bel fıtığının en karakteristik belirtisi; bel ve bacak bölgesinde ağrı olmasıdır. Bunun dışında bel fıtığının başlıca belirtileri şunlardır:

• Reçetesiz satılan ağrı kesicilerin geçirmediği bel ağrısı,

• Bacağa vuran ağrı,

• Bacaklarda ve bel bölgesinde uyuşma,

• Bel ve bacaklarda karıncalanma,

• Eğilme, kalkma gibi hareketlerde kısıtlılık,

• Duyu kaybı,

• Güç kaybı,

• Reflekslerde kusur,

• Yürürken denge sağlayamama, boşluğa düşme hissi,

• İdrar ve büyük tuvaleti tutamama bel fıtığının başlıca belirtileri arasındadır.

Boyun fıtığı belirtileri nelerdir?

Boyun fıtığının en sık görülen belirtisi boyun ağrısıdır. Ancak her boyun ağrısı boyunda fıtık olduğu anlamına gelmez.  Boyun fıtığı ağrısı; boyun bölgesi, omuz, kürek kemiği hatta sırta kadar vurabilir.  Boyun fıtığının başlıca belirtileri şunlardır:

• Boyun bölgesinden, omuz, kürek kemiği, sırta kadar inen ağrı,

• Kollarda ve parmaklarda uyuşukluk,

• Kollarda ve parmaklarda karıncalanma,

• Güç ve his kaybı,

• El becerilerinde kayıp,

• Kolda incelme,

• Refleks kaybı,

• Elektriklenme,

• Boyun bölgesinde görülen bazı fıtıklar, meydana geldiği diskin konumuna veya asarın büyüklüğüne göre bacaklara da vurabilir. Bu gibi durumlarda bacaklarda ağrı, uyuşma, karıncalanma, his kaybı görülebilir. Daha ileri durumlarda idrar ve büyük tuvalet kaçırma görülebilir.

Bel- Boyun Fıtığı Tedavisi

İlerleyen teknoloji sayesinde bel-boyun fıtığı tedavisinde,  hastalar için cerrahi operasyon en son seçenektir. Ameliyatsız bel-boyun fıtığı tedavileri sayesinde hastalar eski sağlıklarına kavuşabilir.

Akupunkturla Bel-Boyun Fıtığı Tedavisi

Akupunktur, bel-boyun fıtığı tedavisinde muhteşem sonuçlar veren, ameliyatsız fıtık  tedavi yöntemlerinden biridir.

Akupunktur, vücudun ağrı kesici noktalarını uyarır ve endorfin hormonu salgılanmasını sağlar. Bu sayede fıtık kaynaklı ağrılar tedavi edilir.

Akupunktur’un faydalarından biri de kas gevşetici olmasıdır.  Oldukça etkili kas gevşetici özelliği sayesinde kas spazmlarını çözer.

Akupunktur’un bir diğer faydası; vücuttan fazla ödemi atmasıdır.  Bu tedavide böbrek üstü bezleri uyarılır ve vücudun kortizon üretimi sağlanır. Böylelikle fıtık bölgesinde dokularda oluşan ödem çözülür, damar ve sinirlere yapılan baskı ortadan kalkar.

Ozonla Bel-Boyun Fıtığı Tedavisi

Ozon  tedavisi, doku ve hücreelrin oksijenlenmesini sağlayarak, hücre ve dokulara giden kan dolaşımını artırır.  Aynı zamanda laktik asidi okside oden ozon tedavisi, ağrıyı azaltır, kasları rahatlatarak gevşetir.

Bel-boyun fıtığı tedavisinde sorunlu disklere ozon verilerek tedavi gerçekleşir.

Ozon, bel ve boyun fıtığında oldukça başarılı sonuçlar verir. Üstelik bu tedavi oldukça kısa sürer, tedavi sonrası hasta günlük yaşamına devam edebilir.